9 september 2013

Van alles wat

Tja, en toen was het weekend al weer voorbij! Ik heb weekenden van 3 dagen (vrij-, zater- en zondag). Heerlijk! Soms zijn ze goed gevuld, soms lummel ik wat aan en meestal zit het er tussenin.
Afgelopen weekend was zo'n lekker lummel weekend. Vrijdag: boodschappen en wat huishoudelijke klusjes. Vrijdagavond ga ik altijd naar een vriendin om de honden uit te laten en bij te kletsen, maar ze belde vanwege het slechte weer af. Dat maakt zo'n dag in één keer een stuk langer!
Zaterdag; wat heb ik zaterdag eigenlijk gedaan? O ja, we zijn naar de camping gegaan - in eerste instantie wilden we het hele weekend gaan maar de weersverwachtin was zo slecht dat we hebben besloten om alleen zaterdag te gaan. En zelfs die hele dag hebben we niet volgemaakt, omdat het slechte weer iets vlugger kwam dan verwacht, helaas. Toch was het goed dat we gegaan zijn, want ik bleek de vorige keer vergeten te zijn de koelkast uit te zetten terwijl ik wel de deurtjes van koel- en vriesdeel had opengezet....... Resultaat: één grote ijsberg in het vriesdeel. Dus aan de bak! En toen we weggingen dubbele check of we hem wel uit hadden gezet :-).

Zondagochtend eerst maar weer eens naar de kerk geweest. Dat was een eeuwigheid geleden (in het voorjaar). In de zomerperiode zijn we meestal op de camping te vinden, dus dan schiet het er gauw bij in. Was een zinnig idee om te gaan! Preek ging o.a. over: doe wat je doet met hart, ziel en verstand. Doe wat jij vindt wat bij je past en niet alleen omdat het 'moet'. Voor mij betekende het: niet ten koste van alles vast willen houden aan mijn huidige werkgever, die mijn functie wegreorganiseert waardoor ik boventallig ben. In een belangstellingsgesprek kan ik later deze week aangeven wat ik wil, maar: wat wil ik eigenlijk???? Daar ben ik nu hard over aan het nadenken: past deze werkgever nog bij mij en/of ik bij deze werkgever? Wat bieden ze mij en wat kan ik haar bieden? Genoeg stof om over na te denken, dus.

Om alle onrust even weg te werken, hebben we zondagavond naar een heerlijk luchtig komische misdaadfilm gekeken: After The Sunset, met o.a. Pierce Brosnan en Woody Harrelson. Perfecte film op perfecte tijdstip! Gelachen en genoten! En de hersens eventjes stil gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten