13 september 2013

Bucket List


Eerder dit jaar heb ik een prachtige film gezien: The Bucket List met Jack Nicholson en Morgan Freeman. Leuk, ontroerend en inspirerend. Toen dacht ik: het lijkt mij leuk om ook zo'n lijst(je) te hebben met allerlei wensen en verlangens erop van dingen die je graag in je leven gedaan wilt hebben. Tja, en dan ga je denken; wat WIL ik eigenlijk doen, wat zijn de mogelijkheden, kan wat ik wil ook wel. En als je zo gaat denken, komt er dus nooit een bucketlist. En natuurlijk hoeven er niet per sé grootse dingen op te staan; juist ook de kleinere wensen zijn heel bepalend voor hoe je in het leven staat.
Dus trek ik hierbij de stoute schoenen aan en begin met dromen. Waar die dromen eindigen en of ze uitkomen? Dat doet er niet toe; dromen is al fijn. De lijst is ook lang niet af maar wordt steeds bijgewerkt met nieuwe dromen.
Wat staat er op jouw Bucket List? 

1. Een cursus stemacteren volgen (sta inmiddels ingeschreven)
2. Nog een keer op vakantie naar IJsland
3. In 2014 een nieuw seizoen op de camping in Ermelo
4. Een nieuwe baan
5. Elke maand een keer naar de bioscoop
6. Mijn auto verkopen (26-08-2013)
7. DVD serie 1 van Borgen kijken (ligt al tijdje klaar)
8. Een (stilte)retraite bijwonen
9.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten