6 augustus 2012

E-reader gekregen

Afgelopen week ben ik jarig geweest en zoals elk jaar komt de onvermijdelijke vraag van hubby: wat wil je hebben? Dat is een vraag waar ik praktisch nooit een antwoord op heb, want ik weet eigenlijk nooit iets te verzinnen. Dingen die we nodig hebben, kopen we toch wel en ik vind dat voor een verjaardag je iets moet krijgen voor jezelf en niet voor 'het huishouden' of zo. Gezamenlijke kado's vind ik daarentegen prima; zoals vorig jaar toen we een nieuwe CD-speler wilden omdat de oude kapot was.

Dit jaar wist ik het echter wel: ik wilde een e-reader :-). Niet zozeer om thuis op te lezen, maar tijdens vakanties en zakenreisjes (die ik regelmatig moet maken met af en toe een overnachting) lijkt het me reuze handig. Afgelopen vakantie gingen er kilo's aan boeken mee! Alleen voor mij waren het al zo'n 15 boeken (en ze zijn allemaal uitgegaan ook ;-)). Dat kan anders, dacht ik..... Vandaar de e-reader. Maar ja, hoe kies je zo'n ding? Ik had er zelfs nog nooit eentje gezien (ja, alleen uit de verte). Dat betekende snuffelen en surfen en vergelijk op internet en veel prijsvergelijkingen en beoordelingen lezen.
Al met al kwam ik uit op de Kobo Touch Edition en potverdorie: laat die nou net vorige week in de aanbieding zijn bij Wehkamp (inclusief deze lila achterkant, tot verdriet van hubby;-))! Dat moet voorbestemming zijn :-).

Inmiddels heb ik de e-reader al weer een klein weekje in huis en heb ik afgelopen weekend op de camping het eerste boek erop gelezen. En ik moet zeggen: ik ben verkocht! Ik vind het heel prettig lezen, je kunt zelf de marges, lettergrootte, lettertype, etc. instellen en je kunt de boeken zelf opdelen in digitale boekenkasten. Ik heb er een aantal aangemaakt: chicklits, fictie, thriller - Scandinavisch, thriller - Nederlands/Belgisch, thriller - overig. En er staan nu al genoeg boeken op de reader om mij de komende paar jaar zoet te houden.....;-).

Met andere woorden: ik ben helemaal fan geworden van de e-reader. Maar de 'echte' boeken blijven toch mijn voorkeur houden; die pakken zo lekker beet en je kunt gemakkelijker even terugbladeren. Maar mijn vroegere weerstand tegen een e-reader ben ik helemaal kwijt. Ook nu blijkt weer: het gemak dient de mens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten