10 januari 2012

Boek gewonnen!

Ik doe regelmatig mee aan acties waarbij je boeken kunt winnen; soms is het raak en soms ook niet. Vandaag keek ik op www.dizzie.nl, waar ik ook een account heb en af en toe wat blog en toen bleek ik ineens 'blogger in de spotlight' te zijn! En daar hoort natuurlijk een prijsje bij: ik krijg het nieuwe boek van Ruben van Dijk - Wild water, toegestuurd. In dat boek gaat het over een overstroming door een dijkdoorbraak (hoe actueel na alle overstromingsdreigingen van de afgelopen week!) en over een vrouw die al dan niet vergiftigd wordt. Waarom? Ah, dat weet ik nog niet, daarvoor moet ik het boek eerst ontvangen en lezen. Maar ik ben heel benieuwd; het ziet er in ieder geval veelbelovend uit.

Info over het boek:
Wild water - Ruben van Dijk
Nederland ligt onder de zeespiegel. Wat als iemand de dijken laat springen?
Anne is de mooie en succesvolle echtgenote van Henk-Jan Rombouts, een saaie directeur-generaal op het ministerie van Veiligheid en Justitie. Op de stormachtige avond van 12 februari laat ze zich verleiden tot een onenightstand in een leegstaand vakantiehuisje bij Katwijk. Maar na afloop blijkt dat Anne en haar jonge minnaar Wessel niet meer weg kunnen. Het huis en de wijde omgeving stromen razendsnel vol water door een dijkdoorbraak!
Op een zelfgebouwd vlot laten Anne en Wessel zich landinwaarts drijven tot ze een verlaten flatgebouw aan de rand van de stad bereiken. Dodelijk vermoeid en onderkoeld eten en drinken ze iets. Meteen daarna voelt Anne zich doodziek. Heeft Wessel haar vergiftigd? Anne weet ook niet dat de dijkdoorbraak een goed geplande terreuraanslag is en dat er bij de regering en de aivd volledige paniek is uitgebroken…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten